• بازگشت مجدد چاپگر های سه بعدی (3D Printer) به دندانپزشکی - ایمپلنت بازگشت مجدد چاپگر های سه بعدی (3D Printer) به دندانپزشکی

سال 2017 با غوغای بازگشت مجدد چاپگر های سه بعدی (3D Printer) به دندانپزشکی آغاز شده است. البته این چاپگر ها قبلاً هم به این رشته معرفی شده بودند و توقعات زیادی هم از آنها داشتیم اما نتایج واقعی ضعیفی از خود نشان داده و کاربرد بسیار محدودی نیز داشتند، بعلاوه هزینه های آنها هم بسیار گران بود.... ادامه مطلب »

• سردرد های پشت گوش چه هستند و چه معنایی دارند؟ (قسمت دوم) - ایمپلنت سردرد های پشت گوش چه هستند و چه معنایی دارند؟ (قسمت دوم)

تشخیص علائم اصلی سردرد پشت گوش معمولا با هم اورلپ می کنند بهمین دلیل تشخیص علت در تعیین درمان صحیح بسیار مهم و کلیدی است. پزشک یا دندانپزشک باید اول از سابقه بیمار سوال کند. مهمترین مساله در این قسمت داشتن سابقه آسیب و صدمه در ناحیه بالای نخاع، سر یا گردن است. سپس معاینات بالینی انجام می شوند. در... ادامه مطلب »

• سردرد های پشت گوش چه هستند و چه معنایی دارند؟ (قسمت اول) - ایمپلنت سردرد های پشت گوش چه هستند و چه معنایی دارند؟ (قسمت اول)

سردرد های پشت گوش چه هستند و چه معنایی دارند؟ (قسمت اول) دلایل متعددی برای این سردرد ها وجود دارند اما خوشبختانه با درمان های مناسب از بین می روند. گرچه سردرد یافته بسیار شایعی است اما سر دردی که در ناحیه پشت گوش بوجود می آید تقریبا نادر است. دلایل این سردرد از آسیب به اعصاب تا مشکلات دندانی متغیر... ادامه مطلب »

• درمان کانال های ریشه دندان - ایمپلنت درمان کانال های ریشه دندان

‍ برای درمان کانال های ریشه دندان نیاز به فایل های روتاری ای داریم که هم بادوام و مقاوم باشند و هم انعطاف پذیر. کمپانی COLTENE با ارائه سیستم فایل روتاری HyFlex EDM بخوبی توانسته است به این دو نیاز اصلی پاسخ دهد. فایل های HyFlex EDM توسط پروسه الکتریک دیس شارژ ماشینینگ (EDM) ساخته می شوند که سبب می... ادامه مطلب »

• معرفی تکنیک ART در درمان تحلیل لثه - ایمپلنت معرفی تکنیک ART در درمان تحلیل لثه

معرفی تکنیک ART (Alloderm Reverse Tunneling) در درمان تحلیل لثه این تکنیک در واقع تلفیقی است از تکنیک های جدید و مبتنی بر شواهد برای پیوند لثه و همچنین استفاده از مزایای درمانی PRP (platelete-rich Plasma). در این روش بخش هایی از سالکوس لثه ی تحلیل رفته با کمک ایجاد یک تونل وستیبولار و گرافت از بافت... ادامه مطلب »

• ایمنی استفاده از آمالگام در دندانپزشکی - ایمپلنت ایمنی استفاده از آمالگام در دندانپزشکی

ایمنی استفاده از آمالگام در دندانپزشکی مخصوصاً در سال های اخیر یکی از موضوعات چالش برانگیز بوده است. آیا این ماده ایمن است یا یک خطر زیست محیطی؟ ماجرا وقتی گیج کننده تر می شود که EPA (آژانس حفاظت محیطی ایالات متحده) اعلام کرد که کلیه دندانپزشکان باید از آمالگام سپراتور استفاده کننده تا پس ماند های... ادامه مطلب »

• بیماری پمفیگوس و پمفیگوئید - ایمپلنت بیماری پمفیگوس و پمفیگوئید

حتما تا بحال نام بیماری پمفیگوس و پمفیگوئید به گوشتان خورده است. این دو بیماری بیماری های مزمن و اتوایمیونی هستند که علائم اولیه آنها زخم های دردناک دهانی است، پس نقش دندانپزشکان در تشخیص به موقع این بیماری ها بسیار مهم است. پمفیگوس ولگاریس (PV) و پمفیگوئید غشاهای مخاطی (MMP) پروتئین هایی را هدف... ادامه مطلب »